Kategóriák
Edzés Gondolatok

FTP: miért ne ez legyen a fő tényező az edzésedben?


De minek?Itt is elsősorban egy komoly félreértés van a háttérben. Az első kérdésnek nem annak kéne lennie, hogy egyáltalán mi a célunk, és mire edzünk? 200 méteres sprintre? 1 órás cyclocrossra, vagy 1 órás időfutamra? Rövidtávú maratonra, középtávúra, esetleg országúti versenyre? Nagyon nem mindegy igazából. A felsorolt esetekből kettőnél fontos az FTP, az egy órás időfutamnál, és a rövidtávú maratonnál.. De miért is?

Kategóriák
Edzés

Amatőr bringás vagyok, mit csináljak?

Volt már pár megkeresés azáltal, hogy valaki amatőr bringás, szeretne fejlődni, de nem akar elmenni sem laktát lépcsőtesztre, ahol tisztába kerülne a jelenlegi állapotával, se edzéstervet nem tud, vagy akar követni, akár idő hiányában, akár más okból. Nekik milyen megoldás van arra hogy fejlődjenek? Abszolút nem tudományos gondolatmenet következik.

Kategóriák
Edzés

Tippek görgőzéshez

Megjött az első rossz idő, hideg nincs, viszont szakad az eső. Mindenki döntse el, hogy az edzését kint, vagy bent szeretné végrehajtani. Viszont, jöjjön néhány jó tanács arra az esetre, ha úgy döntenél, görgőn csinálod meg a napi penzumot.

Kategóriák
Edzés Versenyek

Egy cyclocross verseny anatómiája

Ahhoz, hogy megértsük, mi történik egy cyclocross versenyen, első körben egy fontos dologgal tisztában kell lennünk. A szervezetünkben aerob, és anaerob energianyerési folyamatok váltakoznak közben. Az aerob munka folyamán főleg zsírból és szénhidrátból nyerünk energiát, és a szervezet több tejsavat tud eltakarítani, mint amennyit termel.

Kategóriák
Gondolatok

Mit fejlesszek a kerékpáron?

Az országúti bringások csoportba felraktam egy kérdést, miszerint:

203 ember (72%) szavazott a jobb kerekekre, 57 (20%) a vázra, és 21 (8%) a váltószettre. Ezen felül jött rengeteng komment, de ezekkel később. Amit tudni kell, hogy ez az összehasonlítás nem az élversenyzőkre, nem az időfutamosokra, hanem azokra az átlag, munka mellett bringázó emberekre vonatkozik, akik el szeretnék dönteni, hogy ha muszáj, akkor mire költsenek. Egy átlag magyar országúti versenyen nem ezeken fog múlni egy helyezés, mert a mezőnyben megbújva, okosan versenyezve sokkal több energiát spórolhatunk, mint ha jó cucokkal, de bután versenyzünk. Akkor kezd el izgalmas lenni a dolog, amikor az ember már van annyira erős, hogy magától is végigrúgjon egy versenyt 38-40-es átlaggal, de akkor már nem amatőrről beszélünk.

Kategóriák
Edzés

Hogyan tudom meg, ha valami bajom van?

Ez a kis szösszenet nem a koronavírusról fog szólni, bármilyen betegség esetén hasonlóak lehetnek a tünetek. Megpróbálom összefoglalni, mik azok a tünetek és adatok, amikre érdemes odafigyelni!A legfontosabb, a pulzus

Kategóriák
Edzés

A téli alapozás fontossága

Rengeteg bringás csoportban és fórumon felmerül a kérdés, hogy kell-e téli alapozó, alacsony intenzitású állóképességi edzés? Sőt, az is felmerül, hogy le lehet-e rövidíteni, és ki lehet-e váltani?
Kezdjük előbb a miértekkel? Miért kell alacsony intenzitáson edzeni? Mert igen jótékony hatással van a szervezetre, hogyha a megfelelő időtartamban, és blokkban csináljuk. Egy-másfél órát kerékpározni GA1 tartományban könnyű. Sőt, 3 órát is viszonylag könnyű. Egymás utáni napokon 2 – 2,5 – majd 3 órát tekerni, viszont már nem olyan könnyű feladat. Próbára teszi az állóképességünket, márpedig ebben az intenzitási zónában az állóképességet szeretnénk fejleszteni.

Kategóriák
Edzés Gondolatok

Mennyi Idő Kell, Hogy Jobb Kerékpárosok Lehessünk?

Mennyi idő kell, hogy jobb bringások lehessünk? Mik azok a fő szempontok, amikre közben oda kell figyelnünk? Hány dolgon kell változtatnunk, hogy sikerüljön az átváltozás? Mennyire kell magunkkal türelmesnek lenni?